Veelgestelde vragen

Waarom gebruik maken van technische informatie?
Opdrachtgevers leggen steeds vaker de verantwoordelijkheid voor de kwaliteit van herstel van schade en daarmee ook de -juridische- aansprakelijkheid bij de hersteller. Daarom is het belangrijk dat schadeherstelspecialisten hun technische informatie halen uit gevalideerde bronnen en deze richtlijnen volgen en de informatie toevoegen aan het schadedossier.
Kan ik ook als Ruitschadehersteller terecht voor technische informatie?
Wij raadplegen Alldata en/of originele fabrieksinformatie via de fabrikanten websites. In veel gevallen beschikken wij daarmee ook over de benodigde data, voor bijvoorbeeld kalibratie van camera’s of bij ruitvervanging.
Waarom gebruik maken van BOVAG Schadesupport?
BOVAG Schadesupport helpt u met het zoeken, vinden en interpreteren van technische informatie. Het beschikbaar hebben van de juiste en gevalideerde technische informatie wordt steeds belangrijker voor correct herstel.
Hoe zoek ik op Alldata?
Alle technische informatieplatforms zijn Engelstalig. Nadat u inlogt kunt u de voertuiggegevens bij 'Vehicle selection' invoeren:
Manufacturer: Automerk
Model: Model
Vehicle: Uitvoering
Engine: Motor
Voer dan uw zoekterm in het zoekscherm rechtsboven in, bijvoorbeeld 'rear bumper'. Is deze zoekopdracht te breed, verfijn dan met een toevoeging, bijvoorbeeld 'remove'.
Vindt u niet de informatie die u zoekt, stel dan uw vraag aan ons Schadesupport-team.
Hoe kan ik een vraag stellen aan het support-team?
Klik rechtsboven op de gele knop 'Stel uw vraag'. Vul uw BOVAG-lidnummer in. In de volgende stap kunt u uw vraag stellen via het formulier. We beantwoorden de vragen zo mogelijk nog dezelfde werkdag.